Saturday, July 16, 2016

To do list today: meeting new people, buy some fish, and making great memories. Accomplished.

De cele mai multe ori imi fac cumparaturile din supermarket.
Pentru mine, prezinta avantajul major ca dupa o zi de munca, ma scutesc de diverse interactiuni umane nedorite, raporturile de cumparare desfasurandu-se in limitele strictului necesar.
Pe langa asta, imi aleg ce vreau, in cantitatile si formele pe care le  vreau, nu primesc sugestii nesolicitate, nici de la vreun vanzator cu veleitati de nutritionist, nici de la alti trecatori ocazionali prin viata mea, si-n plus, daca ma apuca vreun regret cu privire continutul cosului cu cumparaturi, pana ajung sa achit la casa, am timp si posibilitatea  sa ma razgandesc.
Asa stand lucrurile, rar spre mai deloc, dar foarte probabil dintr-un masochism existent in stare latenta, mai ajung si prin piata. 
Acum n-o sa  contest faptul ca ar trebui incurajat comertul cu produse autohtone. Promit solemn ca  voi sustine efectiv acest demers laudabil, insa doar din momentul in care voi fi convinsa ca cei care vand produsele expuse, au avut un aport just in producerea lor.
Pentru moment, marea majoritate a tarabagiilor sunt simpli speculanti, profitori atat ai muncii unor oameni care trudesc din greu, si care-s obligati de circumstante sa-si vanda produsele pe mai nimic, cat si ai indiferentei urbane a celor care aleg sa cumpere de la ei. 
Am facut precizarea ca sa nu par o scorpie selectiva, pt ca in acest caz, nu se aplica.
Si, pe langa toate astea, am mai adaugat pe lista o pricina;
Ne-am hotarat intr-o sambata  sa ne adunam in gasca la un gratar, la Miu la mosie.
Ne scindam noi in diverse grupuri de actiune, si incepem sa ne impartim responsabilitati. Tu faci aia, tu aia, tu aialalta.
Cum nu prea ma da norocul afara din casa, trag paiul cel scurt, si ma vad a fi fericita castigatoarea a unei excursii in piata, alaturi de  alti doi voinici, responsabili cu gratarul.
Ajunsi la locul cu pricina, cu intentia de a  economisi timpi pretiosi, le spun baietilor sa mearga ei sa cumpere carnea pt fripturi, eu urmand sa  fac o selectie de oferta pe la piata de peste. Pe care-l prefer achizitionat doar daca e recent trecut la cele vesnice, curatat de solzi si eviscerat sub ochii mei caprui. Chestii de mare finete, care consuma timp.
Ca asa am vazut eu prin emisiunile culinare ca fac englezii.. Si pentru ca asa gasesc a fi normal, asta daca am trai intr-un habitat normal, mai ales ca  oamenii aia de-ti vand  lucrurille astea, au si locul de desfasurare potrivit, au si ustensilele necesare  si teoretic, si indemanarea aferenta. 
Numai ca viata bate filmul, cateodata atat de rau, ca-i suna apa in cap. 
Deoarece am comportament de consumator indecis, dau  cateva ture pe la tarabe, inainte sa ma hotarasc sa acord o sansa ofertei unui domn, aparent plin de dragalasenii.  Cand am cerut si pachetul de servicii, nenea ala de ma imbiase pana atunci cu marfa lui de contrabanda (ups, asa am zis? asa sa ramana!), si  care, pana atunci,  din ''domnita scumpa'' nu m-a scos,  si-a retras instantaneu si oferta,  si amabilitatitile.
- Doamna, imi pare rau, dar aici nu suntem la Mall. Aici e hala. Nu curatam solzii la clienti.
Ce ma?
Noroc ca umorul  involuntar mi-a slabit concentrarea, dintr-o data dorindu-mi mai mult sa retin poanta, decat sa-i raspund comentariului. 
( Daca auzeam ceva similar, si-aveam companie, chiar si  in cadrul unei ceremonii de inmormantare, treceam subit de la plans la ras. Stiu, e cam de porc, dar asta sunt si nu ma pot abtine). 
Asa ca i-am urat o dimineata la fel de productiva, si clienti cat mai rari, ca sa-i tihneasca odihna.
Si-am plecat,  lasandu-l cu punga cu peste in aer. Si fara cei doi clienti, un pic in varsta, care se asezasera la rand dupa mine, si care, auzind dialogul nostru, au plecat care incotro. 
Trec mai departe la un alt banc de lucru. Numai ca aici ardea de nerabdare sa ma preia la randu-i, genul acela de  smecheras cu 10 clase, dar cu mancarici la limba, care urmarise scena de la o distarnta relativ mica, si care abia astepta sa intervina.
- Daca vine colegu'  si vi-l dezoseaza, ma bag si vi-l prajesc io, ca sa nu va stricati manichiurile  de pe unghii.
Chestia asta n-am mai gustat-o, dar inainte sa apuc sa-i zic ceva, apar si ceilalti muschetari cu care plecasem la cumparaturi,care-si indeplinisera partea lor de misiune,  si de a caror prezenta  uitasem, furata de atata natura preponderent moarta. 
Si care l-au intrerupt putin cam brutal, intrebandu-l cam cat estimeaza ca va mai dura reprezentatia, si cam in ce moneda vrea sa incaseze contravaloarea. 
(Ca deh, nu degeaba mi-s domnita, le sunt scumpa si altora, nu doar vanzatorilor din hala de peste).
Nu stiu daca tonul, intrebarea in sine, ori moneda din Botswana a inregistrat in ziua aceea o scadere brusca  la cursul valutar, cert e ca i-a luat doar cateva secunde sa-si reintre in  simtiri si sa-si reia rolul  de vanzator de peste serios. 
Evident ca  nici asta n-a reusit sa ma aiba de client, si cum incepusem deja sa ma enervez, am renuntat cu totul la ideea de a mai cumpara peste.
Si cum  ma indreptam spre iesire, cu muschetarii aproape fugind dupa mine (stai mai mama, ce fugi asa, bai nene, ce viteza a prins nevasta-ta)- aud ma aud strigata de o doamna vanzatoare :
-Nu vreti doamna sa cumparati de la mine? Ca am marfa proaspata, va  alegeti ce peste vreti si vi-l curata imediat baiatul meu. Daca vreti, vi-l taie felii, daca nu, stie sa vi-l faca si filet.
Filet n-am vrut, dar am acceptat un tuns de solzi, pierdut pe coada,
Si ca sa inchei epic relatia cu acest loc  in care nu ma vad reintorcandu-ma prea curand, am zis sa cumpar de la dansa toata colectia de vara.
Asa ca am luat si chefal, si novac si macrou. (Desigur, asta din urma era proaspat decongelat, dar mi-a castigat admiratia prin demnitatea cu care primea ghionturile noastre, el fiind la o adica, destul de teapan)
Si pt ca  interventia de pe final a doamnei a avut darul de a le repara intr-o oarecare masura onoarea celor doi comersanti, si pt ca suma vinovatilor trebuia sa ramana constanta, am ajuns la concluzia ca au si englezii astia, partea lor de vina. Lumea nu le mai boicoteaza doar produsele, acum au inceput sa  nu li se mai accepte nici mofturile  britanice. 
Si asta tocmai acum, cand incercam si noi sa ne invatam cu narav. 
 'ti-ai  naibii cu brexitul vostru!


No comments: