Friday, August 31, 2012

Despre ganduri care ar putea fi tonice si usor amuzante,

daca nu ar fi totusi atat de tampite si triste.

"Ai nevoie de mai mult curaj ca sa-ti dezvalui nesigurantele decat sa le ascunzi, mai multa putere sa relationezi cu oamenii decat sa-i domini, mai multa barbatie sa respecti principiile gandite decat sa actionezi dintr-un reflex. Puterea adevarata este in suflet si spirit, nu in muschi si minte imatura."
Alex Karras

Viata nu este usoara. 
Uneori, oricat te-ai chinui, nu-ti iese ceea ce-ti doresti. Se intampla sa dai gres. 
Nu ai de unde sa stii daca o relatie va fi reusita, o afacere va fi  profitabila, un loc pe care ti l-ai dorit sa-l vezi , si in care ai ajuns, iti va satisface curiozitatea, sau un prieten  nu te va trada la un moment dat. 
Totul depinde  de momentul la care aceste lucruri sunt menite sa se intample.

Partea cea mai tare in viata este  ca se poate invata  din greseli. 
Intotdeauna ai ceva de invatat din ele! Pt ca, in cele din urma,  judecata  corecta se formeaza ca urmare a  judecatilor gresite. A nejudecatilor, mai exact.

Acum cativa ani, cineva, care nu-mi era nici macar apropiat, m-a sfatuit sa nu-mi mai  irosesc  viata incercand sa controlez  tot ce mi se intampla.
 Sa nu ma mai transform  in functie de reactiile celor din jur. Am incercat, insa nu prea mi-a reusit.

Cateodata ne stim intr-un fel si ne trezim reactionand altfel.
Chiar daca nu pare,  nu cred ca cineva merita sa fie judecat visceral.
Daca ar fi sa dau un sfat, asta ar fi: nu judeca pe nimeni. 
Habar n-ai ce se poate afla in spatele usilor inchise.
Poti diseca un eveniment in mii de fragmente- daca nu l-ai trait, in aceleasi circumstante in care s-a produs, nu vei intelege niciodata ce s-a petrecut cu adevarat.

 Nu poti schimba ceea ce s-a consumat, insa poti alege sa nu mai faci aceleasi greseli . 
Fericirea izvoraste din relatia pe care o ai cu tine insuti. Oamenii din jur pot sa-ti  influenteze  starile, insa, pe termen lung, tu esti singurul responsabil de propria fericire.
Cand am citit Insecta, mi-am dat seama ca acelasi tip defect de relatie, ca cel al autoarei cu mama ei, , l-am avut si eu, la un moment dat, cu mama mea. 
Cat a trait tata, nu am cunoscut notiunea de frica. De aceea, moartea lui  m-a dat  peste cap. Dar m-a si vindecat de multe  inchipuiri si depresii.

Tarziu de tot, am inteles ca nu poti fi pe placul tuturor. Indiferent ce ai face, vor exista mereu oameni care pur si simplu, si nu pt ca faci ceva gresit doar pur si simplu- nu  te vor placea.
Sa cazi in capcana  de a fi altcineva decat esti,  pt ca cei din jur  sa te accepte, sau sa te placa, e o imensa prostie. 
Cel ma important e sa fii tu bine cu tine.


  In rest, chiar primesti ceea ce oferi. E simplu.

No comments: