Sunday, March 4, 2012

Cantarul meu a luat-o razna!

Deci, dupa ce acum cateva zile ma urcam pe pereti cand am vazut ca nici cu pantalonii de la Adi nu mai am un parteneriat echilibrat, astazi am intrat in mod oficial la regim.
Eu in mod normal nu mananc dimineata ca nu mi-e niciodata foame. Bag o cafea cand ajung la birou, insa in general nu uit sa-mi iau de-acasa fructe sau ceva dietetic de mancare. Problema este ca am zile cand am atat de mult de lucru, incat nu prea apuc sa mananc.Iar seara, cand ajung acasa,mi-e atat de foame incat nu mai tin cont, si mananc compulsiv, orice imi pica in mana. Dulce, acru sarat, orice. Oricat.

Asa cum spuneam, de ceva vreme am inceput sa simt ca pierd controlul asupra corpului meu. Culmea e ca mai mereu am stiut cum sa fentez situatiile in care de regula sfarsesti prin a ceda poftelor de moment(si asta se intampla chiar si atunci cand eram singura persoana din familie sau din cercul meu de prieteni adepta a alimentatiei vegetariene).
Ani de zile nu am avut nicio fantezie cu ciocolata,si in general nu am avut pasiunea dulciurilor, m-am ferit constient de alimente prea procesate, de grasimi, si cam de tot ce stiam ca ingrasa,in plus n-am fost clienta niciunui fastfood pana acum, si n-am fost in relatii prea amoroase cu fainoasele.

Si totusi, cumva, am pierdut directia si-am intrat intr-o etapa in care am uitat care-mi sunt prioritatile. Si-am intrat in cursa neglijentei si-am inceput sa pun pe primul loc problemele altora, jobul, stresul, sfarsind prin a pierde total controlul. Cand uiti de tine, uiti de faptul ca, pe langa aspectul legat de sanatate, felul in care arati spune ceva despre tine.
Ne place sau nu, asta-i realitatea.

Dupa ce am renuntat la sport, nu m-a ingrijorat acel kg in plus luat in fiecare luna. M-am gandit ca nu-i bai,si ca in fond, intotdeauna am slabit si m-am ingrasat relativ usor. Cand m-am prins ca ceva nu mai e in regula,ca mancatul compulsiv a devenit deja o obisnuinta, am incercat sa-mi stabilesc niste parametrii normali,insa mi-a fost imposibil sa respect planurile de dieta- eram prea implicata in niste chestiuni cu termene limita si n-am putut sa-mi canalizez energia si in alte directii.
Apoi a venit concediul, cand am reusit sa ma mai linistesc, episoadele de binge eating devenind ca si inexistente, apoi a urmat petrecerea surpriza de ziua mea, plecarea la Sibiu, alte aniversari, apoi sarbatorile de iarna, apoi nu stiu ce a mai fost, dar sigur mi-am gasit cate ceva.

Zilele trecute mi-am luat o zi libera, s-o petrec doar eu cu mine, si in care sa incerc sa ma lamuresc printre altele, cum plk oare am ajuns sa mananc de doua ori pe zi, insa la o masa de 3 ori mai mult decat am nevoie.
Nu am gasit un raspuns care sa-mi convina, sau care sa-mi ridice self-esteem-ul la cote acceptabile, asa ca am concluzionat ca am nevoie sa-mi fac curat in viata, ca sa pot sa elimin toate cauzele care au dus la acest efect.
Pt ca, treaba cu kg e un efect, nicidecum o cauza. Propria-mi neatentie si atat. Dublata doar de proaste obiceiuri alimentare.
Asa ca, profitand de faptul ca sunt singura acasa vreo cateva zile, am scapat rapid de tentatiile disponibile: dulciurile i le-am expediat  Andreanei, toate crantanelele, foietajele, alunele si berea ramasa de la ultima petrecere i le-am livrat cu confirmare de primire lui Miu,  si cam asta a fost tot.
Dupa asta, mi-am pus sosonii si am plecat la cumparaturi sa-mi fac alimentarea cu fructe, legume si peste.
Sa vedem cat ma tine si ce-o sa iasa.

No comments: